Oskus luua maailmad, mis ei unune.

Oskus luua maailmad, mis ei unune.
Rainer Sarnet alustas selle filmi loomist juba enam kui kümme aastat tagasi ja tulemus on olnud ootamist väärt – “Novembrit” on saatnud edulugu nii Eestis kui rahvusvaheliselt, mida tõestavad osalemised Tribeca, Palici, Karlovy Vary, Shanghai jpt. tipptasemel filmifestivalide programmides. Sarnetit on tema töö eest juba tunnustatud auhindadega nii PÖFFi, Eesti Filmiajakirjanike Ühingu kui Kultuurkapitali poolt.
Priit Pääsukese ilma Eesti Filmi Instituudi toeta indie-filmina valminud KETI LÕPP on stiilne ja kompromissitu, konventsioone lammutav mängufilmidebüüt. Film on art-house’ile omase tugeva režissöörinägemusega, kuid samas laiale vaatajaskonnale mõistetav ja puudutav. Valdavalt ühes tegevuspaigas lahti rulluvas KETI LÕPUs on režissöör sidunud meeldejäävaks tervikuks kokku orgaanilise ja humoorika näitlejate ansamblimängu, lummava operaatoritöö ning kaasaegse, naha alla […]
Ere, jõuline ja täidetud roll.
“Minu näoga onu” on eeskätt isa ja poja lugu. Rain Tolk ja Roman Baskin on moodustanud niivõrd eheda duo, mängides karaktereid, kellele südamest kaasa elada kui ka kelle üle lust nalja heita. Nende mäng on mõjus, usutav ja äratuntav.
Jörgen Liigi Hans kehastab “Novembris” romantilist, pimestavat igatsust millegi kättesaamatu ja kauni järgi. Tema siiras ja ehe rollisooritus Hansuna tõestab, et ka kõige pimedamast ööst ja paksemast mudast võib valguskiir läbi murda. Hansu hingestatud vestlusi lumest tehtud kratiga, mis räägivad Veneetsiast, gondlitest ja igavesest armastusest, võib lugeda Eesti kinoajaloo kõige romantilisemate hetkede hulka.
Rea Lesta kehastatud habras, kuid kindlameelne Liina on leidnud kiidusõnu enamikes “Novembrit” käsitlevates filmiarvustustes nii kodu- kui välismaal. “Real näib olevat loomuomane anne filminäitleja tööks, ta mõjub ekraanil orgaaniliselt ja puhtalt, mängides oma tegelaskujusid ääretu täpsuse ja vaoshoitusega, samas tormates ennastunustavalt jäisesse jõevette, lumme, mutta, segast-esse inimsuhetesse,” kirjeldab tema tööd Eesti Ekspress.
Näitlejanna, kes minimalistlike vahendite kaudu jõuab suurte sügavusteni.
Sketšipõhise stsenaariumiga KETI LÕPUst voorib läbi terve plejaad eriskummalisi tegelasi – neile kõigile on tunnistajaks peategelane, Ettekandja, kelle roll on selle filmi selgrooks. Maiken Schmidti debüüt täispika mängufilmi peaosas on tundlik, soe ja vihjeline.
Kuni Eesti Vabariigi taasiseseisvumiseni 1991. aastal tegutses Pähkla külas, Saaremaal kolhoos, mis andis tööd pea kõigile külaelanikele. Kolhoosis töötas traktoristina ka Lembri Uudu. Pärast kolhoosi lagunemist kaotas suurem osa külaelanikest oma töö ja Uudu suri. Vahel aga juhtub nii, et inimese tegelik elujõud tuleb välja alles pärast tema surma. Lembri Uudu suri ära nii õigel […]